06.03.23

Щодо поширення агресивної субкультури серед підлітків


З метою припинення масових протиправних дій, аби застерегти дітей від необдуманих вчинків, подолання конфліктів та формування толерантних стосунків серед представників різних субкультур сучасної молоді, рекомендуємо: з’ясувати першопричини, які спонукали підлітків приєднатися до небезпечних субкультур та надати відповідну допомогу в їх подоланні; ознайомити учасників освітнього процесу із існуючими молодіжними субкультурами, їхніми основними рисами, позитивним і негативним спрямуванням; з’ясувати позитивну роль молодіжних субкультур у процесі адаптації і самоствердження юної особистості; провести заняття з елементами тренінгу «Всі ми – різні, всі ми – рівні», творчі дискусії на тему «Молодіжні субкультури: за і проти», «Вчимося бути толерантними», «Що спільного ?», «Біла ворона», «Чарівне озеро»; створити колажі «Світ толерантності» і «Світ інтолерантності», «Риси толерантної особистості» тощо. 

Для того, щоб навчити дітей безпечній поведінці у виховній системі закладу освіти необхідно систематично приділяти увагу національнопатріотичному вихованню, культурі взаємостосунків школярів, методам ненасильницького спілкування тощо. 

Педагогам необхідно налагодити взаємодію з батьками, зокрема: рекомендувати батькам звертати увагу на контент, який споживає дитина й бути в курсі її інтересів; разом з дитиною пройти базовий курс кібербезпеки й обговорити його; слідкувати, чи не відбувається у дитини різких перепадів настрою; проводити більше часу зі своїми дітьми та вибудовувати довірливі стосунки; звертати увагу на поведінку дітей, коло спілкування та способи проведення дозвілля. Батькам, у яких складна комунікація з підлітками, варто звернутись до практичного психолога закладу освіти, або, наприклад, до фахівців проєкту Міністерства освіти і науки України та UNICEF "Поруч" , де можна отримати безкоштовну допомогу з метою формування нових життєвих цінностей, розвитку вольових якостей, поліпшення взаємин дитини з батьками та ровесниками тощо.